Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018
Ελλάδα: Η ολόλευκη παραλία που την ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά!
Άσπρες πέτρες στην παραλία, καταγάλανα νερά μέσα, και γύρω το πλούσιο τοπίο της Θάσου.
Αυτή είναι η Σαλιάρα, μια από τις ωραιότερες παραλίες του νησιού. Οι ξένοι την αποκαλούν και Marble Beach, επειδή ακριβώς από πάνω της βρίσκεται το εργοστάσιο μαρμάρων της Θάσου.
Η Σαλιάρα βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Θάσου, σε απόσταση πέντε χιλιομέτρων από τον Λιμένα. Οργανωμένη, δημοφιλής κι εξωτική στην όψη της, έτοιμη να υποδεχθεί τους παραθεριστές. Νερά ρηχά προς τα έξω, που βαθαίνουν όμως απότομα σε απόσταση περίπου πέντε μέτρων από την ακτή, και βράχια να την πλαισιώνουν και να συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό για εξερεύνηση βυθού.
Η γωνιά αυτή της Θάσου αξίζει αναμφίβολα μια επίσκεψη, και η εμπειρία θα σας αποζημιώσει και για την άφιξη εκεί, που περιλαμβάνει και οδήγηση σε χωματόδρομο. Για να φτάσετε στην Σαλιάρα ακολουθήστε το δρόμο προς Μακρύαμμο. Πριν την είσοδο του ξενοδοχείου, στρίψτε δεξιά στον χωματόδρομο. Ο δρόμος είναι φαρδύς και έχει βελτιωθεί αλλά εξακολουθεί να θέλει προσοχή. Αναμφίβολα όμως, αξίζει.




Κυριακή 25 Μαρτίου 2018
Η Τζένιφερ Λόπεζ κόβει την ανάσα -O αισθησιακός χορός της στο Λας Βέγκας (video)
Η Τζένιφερ Λόπεζ συνεχίζει τις εκρηκτικές εμφανίσεις της στο «Planet Hollywood» του Λας Βέγκας.
Η λατίνα σταρ δεν αφήνει ποτέ απογοητευμένο το κοινό της και κάθε φορά οι χορευτικές της ικανότητες σε συνδυασμό με το χυμώδες σώμα της χαρίζουν ένα απίθανο σόου.
Το σόου της «All I Have», πέρυσι ήταν sold out γεγονός που αναμένεται και για φέτος. H 48χρονη τραγουδίστρια είναι στα καλύτερά της και δικαιώς την αποκαλούν το απόλυτο show girl.
Οσοι την έχουν απολαύσει στο Λας Βέγκας μιλούν για μια αξέχαστη βραδιά καθώς η JLo αλλάζει το ένα κορμάκι μετά το άλλο.
Δείτε ένα απόσπασμα ΕΔΩ
Παπαφλέσσας: Ποιος ήταν πραγματικά ο ήρωας αγωνιστής
Κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες, με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της απελευθέρωσης του ελληνικού κράτους από τον τουρκικό ζυγό, τα τηλεοπτικά κανάλια προβάλλουν ταινίες αφιερωματικές στην επανάσταση του 1821. «Μαντώ Μαυρογένους», με τη μοναδική Τζένη Καρέζη στον ομώνυμο ρόλο, οι «Σουλιώτισσες», αλλά και ο «Παπαφλέσσας» με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, που πρόκειται για μία ταινία υπερπαραγωγή. Ποιος ήταν, όμως, στην πραγματικότητα ο Παπαφλέσσας;
Ο Γεώργιος Δικαίος, γνωστότερος ως Παπαφλέσσας, ήταν κληρικός, πολιτικός και αγωνιστής της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Ο Παπαφλέσσας γεννήθηκε το 1788 στην Πολιανή Μεσσηνίας. Το επίθετο Δικαίος είναι το πραγματικό της εν λόγω οικογένειας και ακόμη και σήμερα το συναντά κανείς στο χωριό του την Πολιανή Μεσσηνίας. Το επίθετο Φλέσσας δόθηκε στην οικογένεια αργότερα, γι’ αυτό και ο Παπα-Φλέσσας ονομάστηκε έτσι. Φοίτησε στην ονομαστή Σχολή της Δημητσάνας και το 1816 εκάρη μοναχός στο μοναστήρι της Βαλανιδιάς στην Καλαμάτα κι έλαβε το όνομα Γρηγόριος. Ζωηρός και εριστικός ως χαρακτήρας, γρήγορα ήλθε σε ρήξη με τον ηγούμενό του και πήγε να μονάσει στο μοναστήρι της Ρεκίτσας, μεταξύ Μυστρά και Λεονταρίου.
Επέλεξε να αυτόεξοριστεί στην Κωνσταντινούπολη, αλλά πριν φύγει, φέρεται να υποσχέθηκε ότι θα γυρίσει «ή Δεσπότης ή Πασάς». Στην Κωνσταντινούπολη γνωρίστηκε με τον Παναγιώτη Αναγνωστόπουλο, ο οποίος τον κατήχησε και τον μύησε στη Φιλική Εταιρεία στις 21 Ιουνίου του 1818 με το συνθηματικό όνομα Αρμόδιος. Την ίδια περίοδο χειροτονήθηκε Αρχιμανδρίτης από τον πατριάρχη Γρηγόριο Ε’.
Όταν πλέον επέστρεψε στην Πελοπόννησο κατείχε ήδη το πνεύμα του αγωνιστή. Με δεκάδες έγγραφα της Φιλικής Εταιρείας στα χέρια του ξεκίνησε μια σειρά ομιλίες ευαγγελιζόμενος την απελευθέρωση των Ελλήνων από τον ζυγό των Τούρκων. Ο ηγετικός του χαρακτήρας και οι πρωτοβουλίες του αυτές ανησύχησαν πολλούς προύχοντες, οι οποίοι δεν ήθελαν να διαταραχθεί η τάξη και οι Τούρκοι να προβούν σε αντίποινα. Πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι σκέφθηκαν να τον συλλάβουν και να τον παραδώσουν στα χέρια του εχθρού. Ο Παπαφλέσσας όμως διαισθάνθηκε τον κίνδυνο και φρόντισε να περιορίσει τη δράση του στους απλούς χωρικούς, οι οποίοι τον προστάτευαν, γοητευμένοι από τον χαρισματικό ηγέτη τους.
Η ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΜΑΝΙΑΚΙ
Τον Δεκέμβριο του 1821 ο Παπαφλέσσας έγινε μέλος της Πελοποννησιακής Γερουσίας και έλαβε μέρος στην Α’ Γενική Συνέλευση της Επιδαύρου, στη Β’ Εθνική Συνέλευση του Άστρους και την 1η Ιουλίου 1823 ανέλαβε το υπουργείο Εσωτερικών. Στον εμφύλιο πόλεμο βρέθηκε αντίπαλος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, παρ’ ότι στο παρελθόν είχε πολεμήσει μαζί του. Όταν ο Ιμπραήμ απείλησε σοβαρά την έκβαση της Επανάστασης, ο ίδιος ο Παπαφλέσσας πρότεινε την αποφυλάκιση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και άλλων αντικυβερνητικών. Η απελευθέρωσή τους όμως δεν έγινε εγκαίρως. Ο Παπαφλέσσας έσπευσε στο Μανιάκι, το οποίο μετά την πτώση του Νεοκάστρου αποτελούσε στόχο των Αιγυπτίων, όπου συγκέντρωσε αρχικά 1.500 άνδρες, από τους οποίους τελικά έμειναν μόνο 500. Κυκλωμένος από 3.000 ιππείς και πεζούς απέρριψε την πρόταση άλλων οπλαρχηγών να μετακινηθεί σε πιο ασφαλή θέση. Στην οκτάωρη αυτή μάχη ο Παπαφλέσσας έπεσε νεκρός μαζί με τους περισσότερους άνδρες του.
Ο Παπαφλέσσας προσέφερε τις μεγαλύτερες υπηρεσίες στην ιερή υπόθεση πριν το ξέσπασμα της επανάστασης σαν μπουρλοτιέρης των ψυχών. Χωρίς αυτόν – λένε μερικοί– ίσως να μην άναβε η επαναστατική φλόγα. Ξετρέλαινε τους ενθουσιασμένους, έπειθε τους διστακτικούς, πολεμούσε τους αντίθετους. Διαλαλούσε ότι μια μεγάλη δύναμη κρύβεται πίσω από τους Φιλικούς, εννοώντας τη Ρωσία. Ήταν έξυπνος, ενθουσιώδης, τολμηρός. Αυτές οι αρετές καθώς και το σχήμα του τον έκαναν ανεπανάληπτο για την προεπαναστατική του δράση.
Πασίγνωστο φυτό μπορεί να προκαλέσει τοξική δηλητηρίαση – Τι πρέπει να ξέρετε
Το φυτό που βλέπετε στην φωτογραφία σίγουρα το έχετε δει σε κάποια γλάστρα στο σπίτι ενός γνωστού, ή ακόμα και στο σπίτι σας. Η επιστημονική του ονομασία είναι “Diffenbachia” (Ντιφενμπάχια) και σύμφωνα με το αμερικανικό Εθνικό Κέντρο Δηλητηριάσεων, αυτό που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι ότι αυτό το φυτό μπορεί να αποδειχτεί θανατηφόρο για τους ανθρώπους και ειδικά για τα μικρά παιδιά!
Η Ντιφενμπάχια είναι ένα είδος εσωτερικού φυτού σπίτι με μεγάλα, δίχρωμα φύλλα. Είναι πολύ τοξικό και η δηλητηρίαση στον άνθρωπο μπορεί να προκύψει αν μασουλήσει κανείς τα φύλλα, τον μίσχο ή και τη ρίζα του φυτού.
Γι' αυτό και τα μικρά παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, αφού συνηθίζουν να βάζουν στο στόμα τους “ό,τι βρουν μπροστά τους”.
Δηλητηριώδες συστατικό
Οξαλικό οξύ
Ασπαραγίνη (μια πρωτεΐνη που βρίσκεται σε αυτό το φυτό)
Συμπτώματα τοξικής δηλητηρίασης από Ντιφενμπάχια
Κάψιμο στο στόμα ή στο λαιμό
Βλάβη στον κερατοειδή χιτώνα του οφθαλμού
Διάρροια
Πόνος στο μάτι
Βραχνή φωνή
Ναυτία ή εμετός
Πρήξιμο και φλύκταινες στο στόμα ή τη γλώσσα
Φουσκάλες και οίδημα στο στόμα που μπορεί να είναι αρκετά σοβαρό ώστε να εμποδίζει την κανονική ομιλία, την εισπνοή και την κατάποση
Τι να κάνετε στο σπίτι αν πάθετε δηλητηρίαση από Ντιφενμπάχια
Σκουπίστε το στόμα με ένα κρύο, υγρό πανί. Ξεπλύνετε καλά τα μάτια και το δέρμα του προσώπου, αν αγγίξατε χυμούς από το φυτό και μετά το πρόσωπό σας. Δώστε στον ασθενή να πιει γάλα. Καλέστε το Κέντρο Δηλητηριάσεων για περισσότερη καθοδήγηση.
Πριν από την κλήση έκτακτης ανάγκης φροντίστε να γνωρίζετε τις ακόλουθες πληροφορίες:
Ηλικία, σωματικό βάρος και γενική κατάσταση του ασθενούς
Τα μέρη του φυτού που έφαγε
Το πότε συνέβη αυτό
Πόση ποσότητα κατάπιε
Πρόγνωση για την δηλητηρίαση από Ντιφενμπάχια
Εάν η επαφή με το στόμα του ασθενούς δεν είναι εκτεταμένη, τα συμπτώματα συνήθως υποχωρούν μέσα σε λίγες ημέρες. Για τους ασθενείς που έχουν σοβαρή επαφή με το φυτό, απαιτείται μεγαλύτερος χρόνος αποκατάστασης.
Πρόληψη
Μην αγγίζετε και μην τρώτε ποτέ οποιοδήποτε φυτό με το οποίο δεν είστε εξοικειωμένοι. Να πλένετε καλά τα χέρια σας πάντα μετά από εργασία στον κήπο
Τι γράφουν τα Τουρκικά σχολικά βιβλία για την Ελληνική Επανάσταση του 1821
Το κείμενο που ακολουθεί είναι μετάφραση του τουρκικού σχολικού εγχειριδίου (Emin Oktay, Tarih, Lise: III, έκδ. 1988, σσ. 237-240) και καταδεικνύει τον τρόπο που διδάσκονται οι γείτονες την κοινή μας Ιστορία. Τα σχόλια και οι υποσημειώσεις είναι των συγγραφέων Κατσουλάκου Θ.,Τσαντίνη Κ. από το βιβλίο τους “Προβλήματα Ιστοριογραφίας στα Σχολικά Εγχειρίδια των Βαλκανικών Κρατών. Επανάσταση του΄21, Βαλκανικοί Πόλεμοι. εκδ. Εκκρεμές”.
Η αρίθμηση μέσα στο κείμενο παραπέμπει σε αντίστοιχο σχολιασμό από τους ερευνητές παρακάτω.
Το Τουρκικό σχολικό βιβλίο
Οι Έλληνες1, οι οποίοι είχαν περισσότερα προνόμια2 απ’ όλους τους χριστιανικούς λαούς που τελούσαν υπό οθωμανική κυριαρχία, ζούσαν κυρίως στην Ελλάδα3, στην Πελοπόννησο, στα νησιά του Αιγαίου, στη Δυτική Μικρασία και στα παράλια της Προποντίδας και του Εύξεινου Πόντου, όπου ήταν εγκαταστημένοι σε πόλεις και κωμοπόλεις και ασχολούνταν με τις τέχνες και το εμπόριο και ιδιαίτερα με τη ναυτιλία. Οι Έλληνες είχαν υποταχτεί οριστικά στο οθωμανικό κράτος επί Μωάμεθ του Πορθητή4.
Είχαν παραχωρηθεί τότε και σ’ αυτούς, όπως και στους άλλους χριστιανούς, ελευθερίες ως προς τα θέματα θρησκείας και γλώσσας. Στην Πελοπόννησο μάλιστα και στα νησιά του Αιγαίου οι Έλληνες ζούσαν σχεδόν αυτόνομοι5. Οι Οθωμανοί θεωρούσαν ανώτερους τους Έλληνες από τους άλλους χριστιανούς και τους διόριζαν σε ορισμένες θέσεις και ιδιαίτερα σε θέσεις διερμηνέων6. Ορισμένοι μάλιστα Έλληνες άρχοντες από το Φανάρι της Κωνσταντινουπόλεως προωθούνταν σε θέσεις ηγεμόνων της Βλαχίας και της Μολδαβίας7.
Σε σχέση με τους άλλους χριστιανικούς λαούς οι Έλληνες ήταν πιο εύποροι και πιο φωτισμένοι. Οι σχέσεις που είχαν αναπτύξει με τη Ρωσία κατά τον 18ο αιώνα συντέλεσαν στη διάδοση εθνικοαπελευθερωτικών ιδεών μεταξύ τους8. Στην πραγματικότητα οι Ρώσοι ήδη από την εποχή του Μεγάλου Πέτρου9 ξεσήκωναν τους Έλληνες σε κάθε ευκαιρία εναντίον του οθωμανικού κράτους. Όταν στη διάρκεια της εκστρατείας του 1768 ο ρωσικός στόλος είχε καταπλεύσει στην Πελοπόννησο, οι Έλληνες είχαν επαναστατήσει, αλλά η επανάσταση είχε κατασταλεί αμέσως10.
Στα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης τα ελληνικά πλοία υπό τουρκική σημαία κυκλοφορούσαν ελεύθερα παντού και μονοπώλησαν το εμπόριο της Μεσογείου11. Έτσι πλούτισαν πολλοί Έλληνες που ζούσαν σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης (όπως η Μασσαλία, η Τεργέστη, η Οδησσός) και ίδρυσαν στην Ελλάδα πολλά σχολεία και διέδωσαν σ’ όλους τους Έλληνες τις ιδέες της εθνικής ελευθερίας και ανεξαρτησίας. Τις ιδέες τις ενίσχυσε η Γαλλική Επανάσταση. Τέλος οι Έλληνες ίδρυσαν μια μυστική οργάνωση που στόχευε στην απόκτηση της ανεξαρτησίας τους και ονομαζόταν Εθνική Εταιρεία12.
Η Εθνική Εταιρεία ιδρύθηκε αρχικά το 1814 στην Οδησσό από τρία άτομα (δύο Έλληνες και ένα Βούλγαρο)13. Ουσιαστικός στόχος της ήταν η επανίδρυση της αρχαίας Βυζαντινής Αυτοκρατορίας14. Ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και ο τσάρος της Ρωσίας ήταν πληροφορημένοι σχετικά με την ίδρυση της Εταιρείας. Η Εθνική Εταιρεία ενδυναμώθηκε σε μικρό χρονικό διάστημα και ίδρυσε πολλά παραρτήματα στην Κωνσταντινούπολη και την Ελλάδα. Οι κυριότεροι εύποροι και φωτισμένοι Έλληνες έγιναν μέλη της, ανάμεσά τους και ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως15. Αρχηγός της ήταν ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, γιος του πρώην ηγεμόνα της Βλαχίας και υπασπιστής του τσάρου. Χάρη στις ενέργειες της Εθνικής Εταιρείας οι Έλληνες είχαν προετοιμαστεί πλήρως για να επαναστατήσουν. Δεν άφηνε όμως περιθώριο για να ξεσπάσει η επανάσταση ο Αλή πασάς16, βαλής των Ιωαννίνων, που ήταν γνώστης όλων των δραστηριοτήτων της Εταιρείας. Όταν πάντως ο Αλή πασάς έκανε τη δική του επανάσταση εναντίον του σουλτάνου, οι Έλληνες επωφελήθηκαν: ενώ οι οθωμανικές δυνάμεις ήταν απασχολημένες μ’ αυτόν, η Εθνική Εταιρεία αποφάσισε να ξεσπάσει η επανάσταση….
Σχολιασμός και επεξηγήσεις
1. Χρησιμοποιούνται δύο λέξεις στο τουρκικό κείμενο για την απόδοση του όρου «Έλληνες», “Rum” και “Yunan”. Η πρώτη αποδίδεται γενικά στους Έλληνες της Τουρκοκρατίας: ρωμιούς, ραγιάδες, ενώ η λέξη Yunan = Ίωνες, χαρακτηρίζεται η Ελληνική Επανάσταση και το ελληνικό κράτος. Με τον όρο “Rum” χαρακτηρίζεται και σήμερα η ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινουπόλεως. Για ένα μεγάλο διάστημα Ρούμελη ονομαζόταν ολόκληρο το ευρωπαϊκό οθωμανικό κράτος (Rum-eli, χώρα των Ρωμαίων, Ρωμιών, Ελλήνων, πρβλ. Ρωμυλία). Το άλλο τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, το ασιατικό, ονομαζόταν Anadolu (Ανατολή).
2. Το θέμα των προνομίων είναι αρκετά σκοτεινό ως προς την έκταση και την εφαρμογή σε διάφορες περιοχές της τουρκοκρατούμενης Ελλάδας. Βασικό στοιχείο για την εκχώρησή τους υπήρξε η ειδική μνεία στο Κοράνι για τους λαούς της Βίβλου, χριστιανούς και εβραίους. Εδώ λαμβάνονται με την ευρεία έννοια, της παραχωρήσεως δηλαδή ελευθερίας σχετικά με τη θρησκεία, τη γλώσσα, την κοινοτική διοίκηση και άλλα, που ποίκιλλαν κατά τον τρόπο παροχής, το χρόνο και τον τρόπο εφαρμογής. Η πολιτική των προνομίων χρησιμοποιήθηκε από τους Τούρκους για να ενισχυθεί το ανθενωτικό πνεύμα των Ορθοδόξων. Στο κείμενο, πάντως, έμμεσα τονίζεται η «αχαριστία» των Ελλήνων, οι οποίοι, μολονότι είχαν περισσότερα προνόμια, επηρεασμένοι από τους ξένους, επαναστάτησαν.
3. Εννοεί τη Στερεά Ελλάδα.
4. Βλέπε 15η παρατήρηση του βουλγαρικού κειμένου.
5. Προφανώς υπονοούνται τα προνόμια και οι οικονομικές διευκολύνσεις (αχτναμέδες) που χορηγήθηκαν σε ορισμένες περιοχές, όπως τα νησιά (Χίος, Κυκλάδες), η Ήπειρος (Γιάννενα, Ζαγοροχώρια), η Μακεδονία (Μαντεμοχώρια), που παράλληλα εξασφάλιζαν και τα συμφέροντα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Γ. Κοντογεώργη, 1983, σ. 15. Αντίθετα η Πελοπόννησος δεν έχει προνομιακό καθεστώς και αρχικά παραχωρείται σε Τούρκους τιμαριώτες (βλ. Ι.Ε.Ε., ΙΑ΄, σ. 207). Τον 18ο αι. μεγάλες εκτάσεις κατέχουν Τούρκοι ιδιώτες στο Ναύπλιο, Μεθώνη, Κορώνη (Ι.Ε.Ε. σ. 210), ενώ όλη η Πελοπόννησος διαιρείται σε 24 βιλαέτια, Μ.Β. Σακελλαρίου, Η Πελοπόννησος κατά την δευτέραν Τουρκοκρατίαν 1715-1821, ανατύπωση, Αθήνα 1978, σ. 99. Διοικείται από το «μόρα-βαλεσή» ως πασαλίκι με κέντρο την Τριπολιτσά. Ιδιότυπη εξαίρεση αποτελεί μόνο η Μάνη, που υπάγεται στη δικαιοδοσία του Καπουδάν πασά και αυτοδιοικείται από ντόπιο καπετάνιο, τον «μανιάτ-μπέη».
Το Φανάρι στην Κωνσταντινούπολη
6. Οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης επάνδρωσαν σε μεγάλο βαθμό τον τουρκικό κρατικό μηχανισμό. Ιδιαίτερα διέπρεψαν ως διερμηνείς (δραγουμάνοι).
7. Η ευνοϊκή μεταχείριση των Φαναριωτών από το σουλτάνο παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα της εκτίμησης και της ειδικής μεταχείρισης που είχαν οι Έλληνες από την Υψηλή Πύλη. Άρα το συμπέρασμα για το μαθητή είναι εύλογα η αχαριστία των Ελλήνων προς τον «ευεργέτη» τους σουλτάνο. Αποσιωπάται τελείως η αδήριτη αναγκαιότητα που επέβαλε τους Φαναριώτες στην τουρκική διοίκηση ως Μεγάλους Διερμηνείς και ως ηγεμόνες στις Παραδουνάβιες ηγεμονίες (1709-1821). Η ανάγκη επικοινωνίας με τις χώρες της Δύσης (συνθήκες-διομολογήσεις) κατέστησε απαραίτητη την παρουσία των γλωσσομαθών Φαναριωτών, μια και το Κοράνι απαγόρευε την εκμάθηση γλωσσών των απίστων.
8. Οι απελευθερωτικοί αγώνες των Ελλήνων θεωρούνται κινήματα που προήλθαν αποκλειστικά και μόνο από την επαφή των Ελλήνων με τη Ρωσία. Αγνοούνται όλα τα επαναστατικά κινήματα πριν από τον Μεγάλο Πέτρο. Τον 15ο αι. κατά τον τουρκοβενετικό πόλεμο επαναστατεί η Πελοπόννησος. Τον 16ο αι. η Ήπειρος και η Πελοπόννησος, παραμονές της ναυμαχίας της Ναυπάκτου (1571). Από το 1600 έως το 1611 ο επίσκοπος Διονύσιος Τρίκκης, ο «Σκυλόσοφος», ξεσηκώνει τη Θεσσαλία και την Ήπειρο.
9. Είναι η εποχή που ο Μεγάλος Πέτρος αναπροσαρμόζει την εξωτερική πολιτική της Ρωσίας, αναζητώντας παράθυρο στο Νότο, και καλεί τους Έλληνες «εις το ασκέρι του και εις το μεγάλο φλάμπουρό του». Από τότε διαμορφώνεται η πεποίθηση ότι η απελευθέρωση των Ελλήνων θα έρθει από το ξανθό γένος του Βορρά, και αρχίζουν να διαδίδονται οι προφητείες του Αγαθάγγελου, Κ.Ν. Σάθα, Τουρκοκρατούμενη Ελλάς, Αθήνησι 1869, σ. 213.
Το υπαίθριο παζάρι της Αθήνας επί Τουρκοκρατίας
10. Πρόκειται για τα Ορλωφικά κατά τη διάρκεια του Α΄ επί Μεγάλης Αικατερίνης Ρωσοτουρκικού πολέμου (1767-1774), που κλείνει με τη Συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή, Τ. Αθ. Γριτσοπούλου, Τα Ορλωφικά, εν Αθήναις 1967.
11. Τονίζεται ιδιαίτερα το γεγονός ότι χάρη στη ρωσική σημαία κυκλοφορούσαν ελεύθερα τα ελληνικά πλοία. Η εμπορική και ναυτιλιακή ανάπτυξη των Ελλήνων οφείλεται φυσικά και στη γενικότερη οικονομική και πολιτική συγκυρία στη Μεσόγειο. Επισημαίνουμε ενδεικτικά ορισμένα γεγονότα: την παρακμή της Βενετίας, τη ναυτολόγηση Ελλήνων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, τις ελληνικές παροικίες, την αδράνεια του εμπορικού αγγλογαλλικού στόλου λόγω των πολέμων, την πλήρη αδιαφορία των οθωμανικού στρατιωτικού κράτους για το θαλασσινό εμπόριο. Ασφαλώς σπουδαίο ρόλο έπαιξε και η ναυτική παράδοση των Ελλήνων. Με ιδιαίτερη συμφωνία (1783), που ουσιαστικά ήρθε ως επεξήγηση των ασαφειών της προηγούμενης συνθήκης (1774), τα ελληνικά πλοία με ρωσική σημαία απέκτησαν το δικαίωμα ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα Στενά.
12. Έτσι αποδίδεται η Φιλική Εταιρεία.
13. Προφανώς το σλαβοκατάληκτο όνομα του Γιαννιώτη εμπόρου Αθανασίου Τσακάλωφ οδήγησε τον Τούρκο συγγραφέα να εκλάβει ως Βούλγαρο τον πιο μορφωμένο Έλληνα από τους ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας, του οποίου ουδέποτε αμφισβητήθηκε η ελληνικότητα. Ο Τσακάλωφ είναι γιος του Γιαννιώτη εμπόρου Ιωάννη Τσακάλογλου, που μετοίκησε στη Μόσχα για εμπορικούς λόγους και άλλαξε το όνομά του από Τσακάλογλου στο «ρωσοπρεπές» Τσακάλωφ, κατά τη συνήθεια της εποχής.
14. Ο στόχος της Φιλικής δεν είναι σαφής. Σύμφωνα με την προκήρυξή της «η Εταιρεία συνίσταται από καθ’ αυτό Έλληνας φιλοπάτριδας και ονομάζεται Εταιρεία των Φιλικών. Ο σκοπός των μελών αυτής είναι η καλυτέρευση του Έθνους και, αν ο Θεός το συγχωρέσει, η ελευθερία του» (από κείμενο της Φιλικής στα κρατικά αρχεία της Ρουμανίας, που δημοσιεύτηκε στα Ντοκουμέντα για την ιστορία της Ρουμανίας, τ. Δ΄ σσ. 32-39, βλ. Η Επανάσταση του ’21. ΚΜΕ σ. 76). Η ελληνική άποψη είναι ότι μοναδικός «σκοπός της Φιλικής ήταν η απελευθέρωση της πατρίδας και πέρα από αυτό δεν υπάρχουν μαρτυρίες ότι αποφασίστηκε οτιδήποτε άλλο, π.χ. ποιο θα ήταν το καθεστώς της ανεξάρτητης Ελλάδας βασιλεία ή αβασίλευτη δημοκρατία» (Ι.Ε.Ε., τ. ΙΑ΄, σ. 425).
15. Νεότερες έρευνες πιστοποιούν τη σχέση του πατριάρχη Γρηγορίου Ε΄ με τους Φιλικούς, Θ. Ζώρα, Ο απαγχονισμός του πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄ εις έκθεσιν του Ολλανδού επιτετραμμένου Κωνσταντινουπόλεως, Παρνασσός ΙΒ (1976), 127-138. Αντίθετα ο τσάρος, που αρχικά αγνοεί την ύπαρξη της Εταιρείας, θα αντιταχθεί στα σχέδια του Υψηλάντη και των Φιλικών, όπως μαρτυρεί ο Καποδίστριας, απαντώντας σε επιστολή Έλληνα της Οδησσού, Βλ. Μέντελσον-Μπαρτόλδυ, σ. 52.
16. Πράγματι από τους βασικούς λόγους που επέβαλαν την επίσπευση της Επανάστασης ήταν η εμπλοκή της Πύλης σε πόλεμο με τον Αλή πασά. Αλλά ο Αλής ήταν εκείνος που περίμενε εναγωνίως την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, όπως μαρτυρεί και το αλβανικό εγχειρίδιο (σ. 162), το οποίο αναφέρει ότι ο Αλής βοήθησε τη Φιλική Εταιρεία και ανυπομονούσε να ξεσπάσει η Ελληνική Επανάσταση στο Μωριά, όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Όταν την Άνοιξη του 1820 η Πύλη τον καταδίκασε σε θάνατο, στήριξε τις ελπίδες του στους σαράντα χιλιάδες στρατιώτες του· ήλπιζε μάλιστα ότι ο σουλτάνος θα ζητούσε να συμβιβαστεί μαζί του.
Πηγή: mixanitouxronou.gr
ΟΑΕΔ: Αυτή είναι η ημερομηνία για το δώρο Πάσχα και την προπληρωμή των επιδομάτων ανεργίας
Από την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018, θα καταβάλλεται το Δώρο Πάσχα στους τακτικά επιδοτούμενους άνεργους και στις δικαιούχους της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας, όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).
Παράλληλα, την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018, θα προπληρωθούν τα επιδόματα ανεργίας, τα επιδόματα μακροχρονίως ανέργων και τα βοηθήματα ανεργίας των αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολουμένων, που κανονικά θα καταβάλλονταν από 29.03.2018 μέχρι και 15.04.2018.
Η προπληρωμή των παραπάνω επιδομάτων στους δικαιούχους που, στο διάστημα από 29.3.2018 έως 15.4.2018, υποχρεούνται σε αυτοπρόσωπη παρουσία, γίνεται, εφόσον παρουσιαστούν στα ΚΠΑ, ως οφείλουν.
Οι πιστώσεις θα γίνουν από τη διοίκηση του Οργανισμού στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων.
Σάββατο 24 Μαρτίου 2018
Πέντε αρκτικά λυκάκια από τη Σερβία στην Κίνα!
Πέντε αρκτικά λυκάκια από τη Σερβία, ηλικίας από έξι έως επτά μηνών, έφθασαν στην επαρχία Χαϊλονγκτζιάνγκ στη βόρεια Κίνα και αμέσως εγκαταστάθηκαν στο πάρκο «Harbin Polarland».
Τα μικρά ζώα έμειναν απομονωμένα για περίπου 30 ημέρες, προκειμένου να προσαρμοστούν στο κλίμα και το περιβάλλον, ενώ οι επισκέπτες του πάρκου τα είδαν από τα τέλη Δεκεμβρίου.
Το «Harbin Polarland» είναι ένα από τα πρώτα πάρκα που έφεραν αρκτικούς λύκους στην Κίνα, ενώ το προσωπικό του είναι έμπειρο και ειδικευμένο στην εκτροφή αυτών των ζώων.
Οι λύκοι της Αρκτικής είναι απειλούμενο είδος, ενώ βρίσκονται στη βόρεια Ευρασία και στα βόρεια τμήματα του Καναδά και της Γροιλανδίας.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
O πονηρός τρόπος με τον οποίο γυμνάζονται οι Γαλλίδες θα αλλάξει την καθημερινότητα σου (video)
Δεν είναι γυμναστική, αλλά τρόπος ζωής.
Εχεις ακούσει αυτό που λένε «αν δεν έχεις διάθεση για γυμναστική δεν υπάρχει λόγος να πιέζεις τον εαυτό σου»; Είναι μία πραγματικότητα ότι όπως τα περισσότερα πράγματα στη ζωή έτσι και η καθημερινή μας προπόνηση έχουν περισσότερο να κάνουν με τη στάση μας και με την οπτική μεριά απ' όπου κοιτάμε το σώμα και την ευεξία μας.
Οι Γαλλίδες είναι γνωστές για το σεξαπίλ της αλλά και για το φυσικό τρόπο τους απέναντι στη ζωή, το ανεπιτήδευτο στυλ ομιλίας και ντυσίματος τους, το κουλ γέλιο τους, την καθαρότητα των κινήσεων τους.
Μία Γαλλίδα δεν χάνει χρόνο ανησυχώντας για το παραπάνω ποτήρι κρασί που ήπιε το προηγούμενο βράδυ στο εστιατόριο ή για την γυμναστική που βαρέθηκε να κάνει. Απλά μετατρέπει την καθημερινότητα της σε διόδους άσκησης που την κάνουν να νιώθει μόνιμα πιο ενεργητική και πιο χαρούμενη.
Αφήνει το αμάξι και πάει με τα πόδια, δεν παίρνει το ασανσέρ αλλά προτιμάει τις σκάλες, δεν στέλνει τον φίλο της στο σούπερ μάρκετ αλλά απολαμβάνει να κουβαλάει τα ψώναι και ευχαριστιέται τις βόλτες στην πόλη.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η πιο πονηρή, εναλλακτική γυμναστική του κόσμου. Ή αλλιώς ένας πιο υγιής τρόπος να ζεις. Με ένταση στο τέρμα για τη ζωή.
Πηγή
Συγκίνηση για την αυτοθυσία του γάλλου αστυνομικού
Ο γάλλος αστυνομικός που υπέκυψε στα τραύματά του μετά την αιματηρή ομηρία στη νότια Γαλλία συγκινεί τη γαλλική κοινωνία. Η σκιά της ισλαμιστικής τρομοκρατίας επέστρεψε και πάλι στη χώρα.
«Η χώρα δεν θα ξεχάσει ποτέ τον ηρωισμό και τη θυσία του», δήλωσε νωρίς σήμερα το πρωί ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν μετά την είδηση του θανάτου του 45χρονου γάλλου αστυνομικού Αρνό Μπελτράμ, που με την πράξη του να πάρει τη θέση της γυναίκας ομήρου στο σουπερμάρκετ της πόλης Τρεμπ έχει συγκινήσει τη γαλλική κοινωνία. Μια κοινωνία που κατά τους έξι μήνες «νηνεμίας» που έζησε από τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε αρχίσει να ζει με την ψευδαίσθηση ότι η τρομοκρατία ανήκε πλέον στο παρελθόν. «Ο τρόμος επανέρχεται» είναι ο τίτλος και το μήνυμα των περισσότερων γαλλικών εφημερίδων σήμερα.
Αναπάντητα ερωτηματικά για τον δράστη
Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς και πότε ο 26χρονος δράστης μαροκινής καταγωγής Ραντουάν Λακντίμ, γνωστός για μικροπαραβάσεις και διακίνηση ναρκωτικών, αποφάσισε να προβεί σε ακραίες πράξεις, σκοτώνοντας τρεις ανθρώπους πριν εξουδετερωθεί τελικά και ίδιος από τα πυρά των ειδικών δυνάμεων που πραγματοποίησαν έφοδο στο μοιραίο σουπερμάρκετ.
Ο εισαγγελέας Παρισίων σε συνέντευξη τύπου εξήγησε ότι από το 2014 ο δράστης είχε φάκελο «S», που παραπέμπει σε κίνδυνο ριζοσπαστικοποίησης, και αυτό γιατί κινείτο σε χώρους σαλαφιστών, ουδέποτε όμως υπήρξαν στοιχεία που να έδειχναν ότι ήταν έτοιμος να προβεί σε τρομοκρατική ενέργεια.
Η τζιχαντιστική τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμικό κράτος ανέλαβε στο μεταξύ την ευθύνη της ενέργειας, ενώ από χθες το απόγευμα είναι υπό κράτηση η σύντροφος του δράστη, για την οποία δεν έχουν δημοσιευθεί περισσότερα στοιχεία για την ώρα. Σήμερα το πρωί συνελήφθη και ένας ανήλικος φίλος του δράστη.
Στόχος των ερευνών που διεξάγει η αντιτρομοκρατική υπηρεσία είναι μεταξύ άλλων να εξακριβωθεί ο τρόπος με τον οποίο απέκτησε το όπλο του ο δράστης.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Αν σας άρεσε το άρθρο μην ξεχάσετε να κάνετε Like & Κοινοποίηση το άρθρο, είναι απαραίτητο για εμάς !!! Σας ευχαριστούμε πολύ!
Το nikolnews.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.