Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Εκλογές Κεντροαριστερά Ανδρουλάκης-Γεννηματά: Κλείδωσε το αποτέλεσμα - Ποιος ο νικητής




Ξανάνοιξαν οι κάλπες για την ανάδειξη της ηγεσίας του νέου ενιαίου φορέα της Κεντροαριστεράς Το αποτέλεσμα φέρεται να είναι δεδομένο για Φώφη Γεννηματά-Νίκο Ανδρουλάκη.


Οι αρχικοί υποψήφιοι και τα κορυφαία στελέχη έχουν δώσει το «στίγμα» αναφορικά με ποιον από τους δύο διεκδικητές της ηγεσίας του νέου ενιαίου φορέα θα στηρίξουν, αλλά απομένει να φανεί στην κάλπη αν θα επηρεάσουν τους ψηφοφόρους.


Αυτοί πάντως που γνωρίζουν τις ισορροπίες στην Κεντροαριστερά ξέρουν ήδη το αποτέλεσμα. Το «βαθύ» ΠΑΣΟΚ στηρίζει Γεννηματά, ενώ ο Νίκος Ανδρουλάκης παρουσιάζεται ως «φερέφωνο» του Βενιζέλου και απομονώνεται έντεχνα.


Η Φώφη Γεννηματά ξεκινά από τη θέση ισχύος που της δίνει το 41.3% του πρώτου γύρου. Στο πλευρό της στέκεται ο Γιάννης Ραγκούσης, αφού μετά τη συνάντηση των δύο την Παρασκευή, έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα υποστήριξης προς την πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ.


Την προτίμηση της προς την Φώφη Γεννηματά έδειξε και η Εκτελεστική Επιτροπή της ΔΗΜΑΡ, που συνεδρίασε την Πέμπτη. Άλλωστε, ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος ήταν ο πρώτος που αποφάσισε να συστρατευθεί μαζί της στην δημιουργία ενός νέου σοσιαλδημοκρατικού πόλου.



Γεννηματά έδειξαν και οι άλλες δυνάμεις που συσπειρώθηκαν γύρω από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, δηλαδή η ΕΔΕΜ του Απόστολου Πόντα και οι Κινήσεις Πολιτών για την Σοσιαλδημοκρατία. Την προτίμηση του προς την πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ έδειξε εμμέσως και ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, με συνέντευξη του στον Σκάι.


Την ίδια γραμμή ακολουθούν και άλλα κορυφαία στελέχη του ΚΙΔΗΣΟ, όπως ο Δημήτρης Ρέππας, που μιλώντας στην ΕΡΤ χαρακτήρισε τον Νίκο Ανδρουλάκη «πολύ καλό γραμματέα του Βενιζέλου», δείχνοντας προς την μεριά της Γεννηματά.


Αν και ο Γιώργος Καμίνης απέφυγε να δώσει γραμμή, λοξοκοιτώντας όμως προς την πλευρά του νεαρού ευρωβουλευτή, θεωρείται δεδομένο πως τα “παπανδρεϊκά” στελέχη που τον στήριξαν, θα βοηθήσουν την πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ.


Τους δικούς του συμμάχους όμως έχει ο Νίκος Ανδρουλάκης.


Ο Γιάννης Μανιάτης, προσέφερε στήριξη στον Νίκο Ανδρουλάκη. Συναντήθηκε μαζί του και δήλωσε ότι η νέα γενιά πρέπει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην πορεία της παράταξης.


Με τον Νίκο Ανδρουλάκη, συντάχθηκαν, επίσης σημαντικά στελέχη του Ποταμιού. Ανάμεσα τους, οι δύο ευρωβουλευτές Μίλτος Κύρκος και Γιώργος Γραμματικάκης, ο Γρηγόρης Ψαριανός και ο Παναγιώτης Καρκατσούλης. Επίσης μια νέα γενιά στελεχών της ΔΗΜΑΡ.


Προσχωρήσεις και ανταλλάγματα


Στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Συμπαράταξης αναμένεται να ενταχθεί στο προσεχές διάστημα ο ανεξάρτητος βουλευτής Γιώργος Καρράς.


Αυτό τουλάχιστον σημειώνει η εφημερίδα «Real News» εκτιμώντας πως δεν προβλέπεται άλλη ένταξη, καθώς στην Χαριλάου Τρικούπη θεωρούν βέβαιο ότι η Κατερίνα Μάρκου θα συμπορευτεί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.


Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Νίκος Αλιβιζάτος έχει «κλειδώσει» θέση στο Επικρατείας του νέου φορέα της κεντροαριστεράς και πιθανότατα την πρώτη.


Διαβάστε περισσότερα

Τι σημαίνει φτώχεια στη Γερμανία και γιατί καλπάζει




H Γερμανία συγκαταλέγεται στις χώρες με τη μεγαλύτερη κοινωνική ανισότητα


Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Credit Suisse μάλιστα η Γερμανία συγκαταλέγεται στις χώρες με τη μεγαλύτερη κοινωνική ανισότητα. Για τους λόγους του φαινομενικού αυτού παραδόξου μίλησε στη Γερμανική Ραδιοφωνία Deutschlandfunk ο επικεφαλής του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών Μαρσέλ Φράτσερ:


«Ασφαλώς και η αγορά από μόνη της δεν μπορεί να προχωρήσει σε διορθώσεις. Διότι πολλοί άνθρωποι δεν συμμετέχουν σε αυτό το αναπτυξιακό γίγνεσθαι και δεν επωφελούνται. Την ίδια ώρα διαπιστώνουμε βέβαια ότι ένας από τους λόγους της ανισότητας αυτής είναι και το γεγονός ότι δεν αποτελούν όλοι μέρος αυτής της ανάπτυξης. Το πρόβλημα δεν είναι ότι οι άνθρωποι δεν έχουν να φάνε ή ότι δεν έχουν στέγη πάνω από το κεφάλι τους, αλλά το ότι κάποιοι ωφελούνται από την ανάπτυξη και άλλοι όχι. Οι κατώτεροι μισθοί δεν αυξάνονται σχεδόν καθόλου. Πρόκειται λοιπόν για μια εντελώς άνιση κατανομή και η πολιτική κάνει ελάχιστα για να τη διορθώσει».


Ο γνωστός οικονομολόγος διευκρινίζει ότι η φτώχεια στη Γερμανία είναι σχετική και πως συχνά πολλοί την αντιλαμβάνονται με λάθος τρόπο: «Πολλοί νομίζουν ότι φτώχεια σημαίνει να μην έχει κανείς σπίτι ή να πεινά. Δεν μιλάμε γι΄ αυτό, διότι η Γερμανία είναι ένα πολύ ισχυρό κοινωνικό κράτος. Αντιθέτως, μιλάμε περισσότερο για ισότητα ευκαιριών και συμμετοχής. Για το συναίσθημα που έχουν πολλοί ότι δεν μπορούν πλέον να συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή του τόπου, ότι δεν μπορούν να πάνε στο θέατρο ή για καφέ, ότι δεν μπορούν να δώσουν στα παιδιά τους πράγματα που δίνουν άλλοι γονείς. Αυτό είναι το ζήτημα, ότι πολλοί άνθρωποι αισθάνονται στο περιθώριο και πιστεύουν ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες».


Η λύση όμως, σύμφωνα με τον ειδικό, δεν είναι η αναδιανομή του εισοδήματος. «Όχι, η αναδιανομή δεν λύνει το πρόβλημα σε μακροπρόθεσμη βάση. Διότι στη Γερμανία έχουμε μια οικονομική κατάσταση όπου υπάρχουν αρκετά για όλους. Υπάρχουν υπεραρκετές καλοπληρωμένες δουλειές. Την ίδια ώρα όμως ένας στους πέντε εργαζόμενους στη Γερμανία σήμερα […] είναι χαμηλόμισθος. Το ζητούμενο είναι η δημιουργία καλύτερων θέσεων εργασίας. Καταρχήν θα πρέπει να ενταχθούν στην αγορά εργασίας όσοι δεν εργάζονται και στη συνέχεια θα πρέπει να δοθεί στους εργαζόμενους η δυνατότητα καλύτερης εργασίας έναντι καλύτερων μισθών προκειμένου να μπορούν να ζήσουν από αυτά που βγάζουν. Αυτό προϋποθέτει επαγγελματική κατάρτιση διότι στη Γερμανία έχουμε ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων με χαμηλή ειδίκευση, που εν μέρει δεν έχουν καν σχολικό απολυτήριο. Το ζητούμενο όμως επίσης είναι να παίρνουν οι άνθρωποι επί της αρχής ένα δίκαιο αντίτιμο για τη δουλειά τους. Εάν πετύχουν όλα αυτά, τότε θα λυθούν και πολλά από τα προβλήματα φτώχειας».


Αυτό που χρειάζεται σε κάθε περίπτωση η Γερμανία είναι μια γενική αύξηση του επιπέδου των μισθών, υποστηρίζει ο Μαρσέλ Φράτσερ: «Ναι! Οι μισθοί συνιστούν τεράστιο πρόβλημα. Το 2015 η Γερμανία εισήγαγε τον κατώτατο μισθό. Αφενός όμως το κατώτατο ωρομίσθιο είναι με 8,84 ευρώ ακόμη σχετικά χαμηλό. Ακόμη και με πλήρη απασχόληση δηλαδή, μετά από 40 χρόνια η σύνταξη δεν θα φτάνει και θα χρειάζεσαι κρατική στήριξη. Αφετέρου γνωρίζουμε ότι δεν πληρώνεται παντού ο κατώτατος μισθός. Πολλοί δεν προστατεύονται από συλλογικές συμβάσεις και δεν αμείβονται δίκαια. Μέσα από αυτά τα σημεία λοιπόν θα μπορούσε να λυθεί μεγάλο μέρος του προβλήματος […] στη Γερμανία».

(Πηγή: DW)


Διαβάστε περισσότερα

Έρχεται «τσεκούρι» 22% στις συντάξεις




Οι Βρυξέλλες «υπενθυμίζουν» τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης

Το κοινωνικό μέρισμα που θα διανείμει σε λίγες ημέρες το υπουργείο Οικονομικών είναι το τελευταίο. Ο λόγος είναι απλός. Φέτος τον Μάιο, ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ ψήφισαν τη μείωση των συντάξεων έως 22% από τα Χριστούγεννα του 2018, καθώς θα πρόκειται για τις συντάξεις του Ιανουαρίου του 2019.

Τη σκληρή αυτή πραγματικότητα επαναφέρουν κάθε τρεις και λίγο στο προσκήνιο οι Βρυξέλλες, υπενθυμίζοντας τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση. Μέσα στη βδομάδα, Ευρωπαίος αξιωματούχος τόνισε ότι οι μειώσεις των συντάξεων το 2019 (με εφαρμογή από τα Χριστούγεννα του 2018), αλλά και του αφορολόγητου το 2020, είναι μέτρα «αδιαπραγμάτευτα» για το Eurogroup, παρότι θεωρητικώς η Ελλάδα θα βρίσκεται εκτός Μνημονίου του χρόνου τέτοια εποχή.


Το protothema.gr ρώτησε τον Ευρωπαίο παράγοντα το αυτονόητο: τι θα γίνει αν η χώρα τα καταφέρει για μια ακόμη φορά να περάσει πάνω από τον πήχη, αν «διαψευστούν ξανά οι Κασσάνδρες», όπως αναφέρει συχνά ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος; Tο ερώτημα στηρίζεται στην πρόσφατη εμπειρία που έχει δείξει ότι η κυβέρνηση κατάφερε το 2016 και το 2017 να ξεπεράσει το στόχο. Μάλιστα, και το 2018 λέει ότι θα συνεχίσει: «και του χρόνου θα δώσουμε μέρισμα» διαβεβαίωναν μέσα στη βδομάδα κυβερνητικά στελέχη.


Απαντώντας, ο Ευρωπαίος αξιωματούχος θύμισε τι είναι αυτό που θα ισχύσει του χρόνου (στο Μαξίμου το γνωρίζουν πολύ καλά, για τον απλούστατο λόγο ότι το έχουν ψηφίσει). Έχουμε και λέμε: ακόμη κι αν υπάρξει (άγνωστο πως) υπεραπόδοση έναντι του στόχου του 2018, που είναι διπλάσιος από το φετινό (πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% αντί 1,75%), το μόνο που θα μπορεί να κάνει η κυβέρνηση είναι, εκτός από μέτρα, να εφαρμόσει και αυστηρά καθορισμένα αντίμετρα. «Μποναμάδες» τέλος λοιπόν, το πλαίσιο αλλάζει και αυτό έγινε με την ψήφο των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ τον Μάιο.


Τερατώδης αντίφαση


Σε πολιτικό επίπεδο, βέβαια, η αντίφαση τα Χριστούγεννα του 2018 θα είναι τερατώδης. Ιδιαίτερα για όσους συνταξιούχους παίρνουν τοις μετρητοίς τις υποσχέσεις που δίνει η κυβέρνηση. Φέτος θα λάβουν μέρισμα από το πλεόνασμα, ενώ του χρόνου θα δουν μεγάλες περικοπές κύριες και επικουρικές συντάξεις -ακόμη και όσοι λαμβάνουν 900 ευρώ το μήνα.


Γνωρίζοντας αυτά που έρχονται, αν όλα κυλήσουν ομαλά και η κυβέρνηση τελειώσει τις δύο αξιολογήσεις που απομένουν ως το καλοκαίρι, ο σχεδιασμός προβλέπει εκλογές το αργότερο το φθινόπωρο του 2018, πριν η κουβέντα για τις επερχόμενες μειώσεις στις συντάξεις κυριαρχήσει στα μέσα ενημέρωσης.


Όχι πάλι υπογραφή ο Ευκλείδης


Μια ακόμη δύσκολη παράμετρος είναι η εδραίωση της αίσθησης ότι η λεγόμενη καθαρή έξοδος (clean exit) από το μνημόνιο τον Αύγουστο του 2018 δεν πρόκειται να συμβεί. «Το clean exit θα ήταν η καλύτερη λύση πολιτικά, αλλά δεν το βλέπω» ανέφερε στο protothema.gr έτερος Ευρωπαίος παράγοντας με ρόλο-κλειδί. «Με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξει και νέο δάνειο, πρέπει να βρούμε κάτι ανάμεσα σε αυτά τα δύο» εξήγησε. Αυτό το «κάτι ανάμεσα» θα είναι ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που δεν θα λέγεται Μνημόνιο, αλλά θα πρέπει να υπογραφεί από κάποιον και να περάσει από τη Βουλή.


Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, παρότι συνέπλευσε για ένα διάστημα με τη ρητορική του Αλέξη Τσίπρα περί clean exit, έχει αρχίσει να λαμβάνει τα μέτρα του. Γνωρίζει ότι μέχρι τον Αύγουστο του 2018 ο υπουργός Οικονομικών της χώρας (όποιος κι αν είναι) θα πρέπει να υπογράψει ένα ακόμη σκληρό κείμενο δεσμεύσεων. Γι' αυτόν και πολλούς άλλους λόγους ξεκαθαρίζει στους συνομιλητές ότι «αυτή η αξιολόγηση είναι η τελευταία» για εκείνον.


Στον ανασχηματισμό που πιθανότατα θα ακολουθήσει την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ο Ευκλείδης θα προτιμήσει έναν «πολιτικό ρόλο», όπως λένε συνεργάτες του, ενδεχομένως μια θέση αντιπροέδρου. «Άλλωστε, κανείς δεν μπορεί να τον κατηγορήσει ότι δεν έβγαλε τα κάστανα από τη φωτιά για τον Τσίπρα» τονίζει συνομιλητής του, παλαιό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ.


Πιθανότεροι αντικαταστάτες του είναι ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Δημήτρης Λιάκος, ενώ ως αουτσάιντερ πλασάρεται τελευταία στην κούρσα διαδοχής ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης.


Μόλις 28 από 101


Για να φτάσουμε όμως εκεί θα πρέπει πρώτα η κυβέρνηση να ολοκληρώσει 101 προαπαιτούμενα που απαιτούνται για να κλείσει η τριτη αξιολόγηση και μέχρι τώρα έχει ολοκληρώσει μόλις 28. Για να φτάσει στη γραμμή του τερματισμού θα πρέπει να ξεκινήσουν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, να «κλειδώσει» η πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ και να ξεμπλοκάρει το «Ελληνικό», μεταξύ άλλων, με την προκήρυξη του διαγωνισμού για το Καζίνο.


Ακολουθεί το Eurogroup της 4ης Δεκεμβρίου, ενώ ο στόχος όλων των πλευρών είναι να επιτευχθεί τεχνική συμφωνία (staff level agreement) μέσα στον Δεκέμβριο. Αυτό σημαίνει ότι τον άλλο μήνα η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να καλύψει έναν μεγάλο αριθμό προαπαιτούμενων, ώστε να απομείνουν «ουρές» με τη μορφή prior actions τον Ιανουάριο, δηλαδή των ενεργειών που θα πρέπει να ολοκληρωθούν πριν εκταμιευθεί η δόση των περίπου έξι δισ. ευρώ. Κάπως έτσι πάμε λογικά για Φεβρουάριο. Και βλέπουμε.


Διαβάστε περισσότερα

Έκτακτο της ΕΜΥ για επικίνδυνα φαινόμενα – Σε ποιες περιοχές της χώρας θα «χτυπήσουν»




Εκτακτο δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων εξέδωσε η ΕΜΥ. Οι ισχυρές βροχές και καταιγίδες θα συνεχιστούν κατά διαστήματα σε αρκετές περιοχές της χώρας μέχρι και τη Δευτέρα το βράδυ και θα συνοδεύονται από χαλαζοπτώσεις και ισχυρούς ανέμους.


Πιο αναλυτικά αρχικά θα επηρεαστούν: Το Ιόνιο, η Ηπειρος, η Δυτική Στερεά, η Δυτική Πελοπόννησος και κατά διαστήματα η υπόλοιπη χώρα (εκτός από τη Δυτική Μακεδονία και πρόσκαιρα η Κεντρική Μακεδονία)




Την Κυριακή


Έως τις πρωινές ώρες η κακοκαιρία θα πλήξει το Ιόνιο και η Δυτική Στερεά, το απόγευμα η Πελοπόννησος, η υπόλοιπη Στερεά (κυρίως η κεντρική) η Θεσσαλία, οι Σποράδες, η Εύβοια, και πιθανόν η Πιερία και η Χαλκιδική, κατά διαστήματα η ανατολική Μακεδονία, η Θράκη, τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τα Δωδεκάνησα κυρίως τις πρωινές ώρες και τις βραδινές ώρες και πιθανόν η Κρήτη κατά διαστήματα. 


Τη Δευτέρα 


Μέχρι το μεσημέρι η Ηπειρος, μέχρι το βράδυ η Θράκη και η ανατολική Μακεδονία όπου θα σημειωθούν και χιονοπτώσεις πάνω από τα 700 μέτρα, τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, τα Δωδεκάνησα (κυρίως τις πρωινές ώρες). Στην Ηπειρο και τη Δυτική Μακεδονία τις πρωινές ώρες θα σημειωθούν χιονοπτώσεις πάνω από 700 μέτρα. 

Διαβάστε περισσότερα

Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017

Οι πιο καυτές Αγγλίδες με ένα "κλικ" στην οθόνη σας!



Ξεχάστε αυτά που ξέρατε για τις Αγγλίδες και ότι δεν είναι και τόσο σεξουαλικές. Ψάξαμε και βρήκαμε τις πιο καυτές Αγγλίδες που υπάρχουν, και να σας ενημερώσουμε βράζουν!



Δείτε  τις καυτές  φωτο  ΕΔΩ


Διαβάστε περισσότερα

Ο Πυθαγόρας και ο συμβολισμός των Αριθμών




Κανένα ολοκληρωμένο έργο που να αφορά την εσωτερική σημασία των αριθμών δεν έχει διασωθεί, Πέραν από ένα σύγγραμμα που...

αποδίδεται στον Ιάμβλιχο, το Περί θεολογουμένης Αριθμητικής, στο οποίο αναπτύσσονται οι ιδιότητες των 10 πρώτων αριθμών από μαθηματικής και αρμονικής πλευράς και παρέχονται πολυάριθμα προσηγορικά ονόματα για τον κάθε ένα.


Το σύγγραμμα αυτό περιέχει μέρη από την ομώνυμη χαμένη πραγματεία του Νικομάχου του Γερασηνού, από το χαμένο σύγγραμμα του Ανατόλιου (Περί της Δεκάδος και των Αριθμών), του δασκάλου του Ιάμβλιχου και από κάποια χωρία που έχουν γραφεί από κάποιον άγνωστο μελετητή, ο οποίος πιθανόν να είναι ο Ιάμβλιχος, καθώς ο ίδιος αναφέρει τόσο τον Νικόμαχο όσο και τον Ανατόλιο.


Οι διδασκαλίες του Πυθαγόρα έχουν έρθει σε μας με πολύ μικρά αποσπάσματα και όχι άμεσα μέσα από τον ίδιο τον Πυθαγόρα. Ότι ξέρουμε για τις διδασκαλίες του καθώς επίσης και των Πυθαγορείων προέρχονται από ποικίλες πηγές μετά από το θάνατο του Πυθαγόρα. Σίγουρα, γνωρίζομε πως ο Πυθαγόρας δίδαξε κατ' εξοχήν τα μαθηματικά και τους αριθμούς, γενικά. Μια πηγή για αυτό είναι, ο Αριστοτέλης που έγραψε στα Μεταφυσικά του:


«Οι πυθαγόρειοι αφοσιώθηκαν στα μαθηματικά και ήταν οι πρώτοι στην ανάπτυξη αυτής της επιστήμης. Μέσα από την μελέτη των μαθηματικών, πίστεψαν πως οι αρχές των μαθηματικών είναι οι αρχές όλων. Επειδή οι αριθμοί είναι κατά στη φύση πρώτοι, φαντάστηκαν ότι θα μπορούσαν να αναγνωρίσουν στους αριθμούς και στα παράγωγα, περισσότερο παρά το πυρ, στη γη και στο ύδωρ ...; ...;..και δεδομένου ότι φάνηκε σαφές ότι όλα τα άλλα πράγματα στη φύση διαμορφώθηκαν επάνω στους αριθμούς και ότι οι αριθμοί είναι τα τελευταία πράγματα σε ολόκληρο το φυσικό κόσμο και ολόκληρος ο κόσμος είναι μια αναλογία ή ένας αριθμός».


Ένα μεγάλο μέρος σπουδαιότητας των αριθμών στη φιλοσοφία του Πυθαγόρα, μια λέξη που Πυθαγόρας ο ίδιος ήταν ο πρώτος που χρησιμοποιεί για να περιγράψει τον εαυτό του ως Φίλο-Σοφός (εραστής της φρόνησης), προήλθε από τη σημασία των ιερών αριθμών στα Ορφικά μυστήρια και από τις μελέτες του στην Αίγυπτο και αργότερα στη Βαβυλωνία και την Περσία. Για τους Πυθαγορείους, ο αριθμός δέκα ήταν ο πιο ιερός αριθμός και τον παρουσίαζαν ταυτόχρονα με τους άλλους πρωταρχικούς αριθμούς, που είναι οι αριθμοί ένα ως εννέα που κατέληγαν στο δέκα, σε ένα ιερό σύμβολο.


Ξέρουμε ότι οι Πυθαγόρειοι είχαν ένα μυστικό σύμβολο για να αναγνωρίζουν ο ένας τον άλλον. Αυτό το σύμβολο ήταν ένα σχέδιο δέκα σημείων γνωστό ως Τετρακτύς. Το σύμβολο αποτελούταν από τέσσερα επίπεδα που διαμόρφωναν σε ένα τρίγωνο με μια βάση τεσσάρων σημείων, ακολουθούσε ένα επίπεδο τριών σημείων, μετά ένα με δύο και τελικά ένα σημείο στο ανώτερο επίπεδο του συμβόλου. Αυτό το ιερό σύμβολο στους πυθαγορείους εκφράστηκε έτσι:



Η ανάγλυφη παράσταση της Τετρακτύος μπορεί να είχε την προέλευσή της σε μια παράσταση χαλικιών που χρησιμοποιούταν στη μελέτη των μαθηματικών, καθώς επίσης και στο πρώτο γράμμα της λέξης "Δεκάς" που είναι ένα τρίγωνο, το Δ είναι ένα τρίγωνο.


Αναπτύχθηκε μια μελέτη μυστικών ιδιοτήτων των αριθμών στη δεκάδα που ονομάστηκε αριθμολογία. Αυτή η μελέτη εξέταζε τις ιδιότητες και τις μαγικές δυνάμεις των αριθμών, συσχετίζοντας τους με τα ζωντανά και άψυχα αντικείμενα, καθώς επίσης και με Θεούς και Θεές. Το σύστημα αναφέρεται στον Τίμαιο του Πλάτωνα.


Η έννοια της Τετρακτύος μόλις κατανεμηθεί σε κάθε ατομική γραμμή και σημείο έχει μια μάλλον εντυπωσιακή ομοιότητα με το Δέντρο της Ζωής που χρησιμοποιείται στην Καμπαλά. Ακολουθούν τα παραδείγματα κάθε αριθμού της δεκάδας που χρησιμοποιεί η αριθμολογία και οι έννοιες που συνδέονται με την Τετρακτύ είναι οι ακόλουθες:


Μονάς: Ήταν το Ένα και αντιπροσώπευσε πολλές μεταφυσικές κυριότητες και έννοιες. Ήταν γνωστή ως Είδος, Πηγή ορίου και μορφής. Η Ευδαιμονία, ο Δημιουργός. Η ευτυχία, η αρμονία, η τάξη και η φιλία. Εξισώθηκε με τον Απόλλωνα, το Θεό του Λόγου και με τον Υπερίωνα, την κεντρική φλόγα και ταυτόχρονα με τον Ήλιο σαν κέντρο του κόσμου και το νόηση σαν κέντρο του ανθρώπινου σώματος.


Στο έργο "Περί Ίσιδος και Οσίριδος", Ο Πλούταρχος κάνει μιαν αναφορά στην πυθαγόρεια φιλοσοφία και τη θεοποίηση των αριθμών με πρώτη τη μονάδα, τον αριθμό ένα, το ον, το άρτιο (την μονάδα τους άνδρας ονομάζειν Απόλλωνα.) Αντιπροσώπευε επίσης την ενότητα και την τελειότητα. Είναι το Σημείο, η πηγή όλων των αριθμών.



Το καλό, το επιθυμητό, το ουσιώδες, το αδιαίρετο.



Ο Πυθαγόρας έλεγε πως διαφέρει η Μόνας από το Έν. Όμοια και η Δυάς από το Δύο.


Δυάς: Ήταν το Δύο. Για τους πυθαγορείους, αυτός ο αριθμός αντιπροσώπευσε το πρώτο στάδιο προς τη διαδρομή της δημιουργίας. Η δυάδα αντιπροσώπευσε την πόλωση, την αντίθεση, την απόκλιση, την ανισότητα, και την αστάθεια. Καλείται συχνά Τόλμη, καθώς διασκορπίζει την τελειότητα και την ενότητα της Μονάδας.


Είναι η γραμμή, η διαφορά, ο αριθμός της υπερβολής και της έλλειψης. Ο πρώτος θήλυ αριθμός. Η Δυαδικότητα.


Τριάς: Ο επόμενος αριθμός είναι ο αριθμός τρία. Οι Πυθαγόρειοι τον έβλεπαν ως πρώτο αληθινό αριθμό. Είναι ένα σύνολο που αντιπροσωπεύει την αρχή, τη μέση και το τέλος. Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τον αρχή όλων που είναι ολόκληρα και τέλεια, τις τρεις διαστάσεις, και την τριμερή ψυχή.


Ο αριθμός υπονοεί επίσης από το Παρελθόν, το Παρόν και το Μέλλον. Ενσωματώνει τη φρόνηση και την πρόβλεψη, επειδή οι άνθρωποι που εξετάζουν και τα τρία μέρη του χρόνου θα επιλέξουν ένα σωστό σχέδιο δράσης. Η γνώση αντιπροσωπεύθηκε επίσης από την τριάδα, όπως ήταν οι δυνάμεις της προφητείας και της μοίρας. Για να συσχετίσουν την τριάδα με τις προφητείες, οι χρησμοί στα μαντεία στην αρχαιότητα γινόταν σε κοιλώματα που υποστηριζόταν σε ένα τρίποδα.


Δυνάμει της τριάδας, η ενότητα και η ποικιλομορφία αυτού που είναι αποτελούμενου, επιστρέφει στην αρμονία. Ο πρώτος περίεργος, άρρεν αριθμός.


Για τον αριθμό λοιπόν τρία, ο Ιάμβλιχος λέει, ότι είναι εξαιρετικού κάλλους και ευσχημοσύνης σε σύγκριση με όλους τους άλλους, επειδή κατέστησε τις δυνάμει ιδιότητες της μονάδας σε ενεργεία, εκφράζοντας την αναλογία, τη συνένωση και την αποτέλεση. Είναι δηλαδή ο πρώτος ενεργεία, επειδή υπερτερεί του ίσου και έχει κάτι περισσότερο από το ίσο στο ένα μέρος του (η μονάδα =1, η δυάδα =1+1, η τριάδα=1+2), ενώ το εξαιρετικό σε αυτόν είναι ότι αποτελεί τη συνέχεια των δύο πρώτων αιτιών και βεβαίως τη σύνθεση αμφοτέρων. Ο Ανατόλιος τον αποκαλεί "πλήρη" επειδή δείχνει τα πάντα και την αρχή και το μέσον και το τέλος, και για τον λόγο αυτό, όταν επαινούν τα υπέρμετρα τον χρησιμοποιούν ως πρόθεμα (τρισευτυχής ή τρισευδαίμονας), ενώ ο Νικόμαχος τον θεωρεί ως την έναρξη των αριθμών και το θεμέλιο της γεωμετρίας. Ο Νικόμαχος επίσης είναι αυτός που κάνει αναφορά στον αριθμό των σπονδών που οι άνθρωποι πρέπει κάνουν, αν επιθυμούν να εκπληρωθούν οι προσευχές τους.


Τετράς: Είναι ο αριθμός τέσσερα. Το τέσσερα αντιπροσώπευε την ολοκλήρωση. Για τους Πυθαγορείους, όλα και φυσικά και αριθμητικά ολοκληρώθηκαν στην πρόοδο του ενός μέχρι το τέσσερα. Το εξέφρασαν με τις τέσσερις εποχές, τα τέσσερα στοιχεία (γη, αέρας, πυρ και ύδωρ), τα τέσσερα ζωτικής σημασίας μουσικά διαστήματα και τα τέσσερα είδη πλανητικής κίνησης. Το τέσσερα απεικόνιζε την ευθύτητα και τη σταθερότητα.


Ο Πλάτων χρησιμοποίησε αργότερα τον αριθμό τέσσερα στις τέσσερις ικανότητες του ατόμου - νοημοσύνη, λόγος, αντίληψη και φαντασίωση.


Οι Πυθαγόρειοι αξιολόγησαν τέσσερις μαθηματικές επιστήμες, της αριθμητικής, της μουσικής, της γεωμετρίας και της αστρονομίας τα θεμέλια της αληθινής γνώσης. Κατά συνέπεια η τετράς αντιπροσωπεύει τη Δικαιοσύνη στον Πυθαγόρα και τους μαθητές του. Ο αριθμός αυτός αντιπροσώπευσε την ολοκλήρωση όλων των πραγμάτων στην ακόλουθη πρόοδο 1 + 2 + 3 + 4 = 10.


Έτσι έφθασαν στο σύμβολο της Τετρακτύος. Η Τετρακτύς έγινε έπειτα το πρότυπο για τον Κόσμο και την ανθρώπινη ψυχή.


Είναι το στερεό. Το πρώτο θήλυ τετράγωνο. Η δικαιοσύνη, το ακλόνητο και το τετράγωνο. Ο αριθμός του τετραγώνου, των στοιχείων, των εποχών, των ηλικιών του ατόμου, των σεληνιακών φάσεων, των αρετών.


Πεντάς: Ο αριθμός πέντε. Είναι ένας συνδυασμός περιττού και άρτιου και επίσης από τους αριθμούς δύο και τρία στην πρόσθεσή τους. Η πεντάς επίσης αντιπροσωπεύει το γάμο, την ένωση της αρσενικής και θηλυκής συμφιλίωσης και την αρμονία. Η Πεντάς ήταν αφιερωμένη στην Αφροδίτη.

Οι Πυθαγόρειοι έλεγαν πως η πεντάς περιέχει τα φυσικά φαινόμενα του σύμπαντος. Συχνά αυτό ήταν διατυπωμένο όπως το σύμπαν σπάρθηκε από τη μονάδα, απέκτησε κίνηση μέσω της δυάδας, μετά απέκτησε ζωή μέσω της πεντάδας και περικυκλώθηκε από τη δεκάδα


Είναι ο άρρεν αριθμός του γάμου, που ενώνει τον πρώτο θήλυ αριθμό και τον πρώτο άρρεν αριθμό δια της προσθέσεως. Ο αριθμός των δαχτύλων στα άνω και κάτω άκρα. Ο αριθμός των κανονικών στερεών ή πολυέδρων. Ακατάλυτος: Όλα τα πολλαπλάσιά του τελειώνουν σε 5.


Εξάς: Είναι ο αριθμός έξι. Στους Πυθαγορείους είναι ο πρώτος τέλειος αριθμός. Προσθέτοντας τους αριθμούς 1, 2 και 3 προκύπτει το 6. Έτσι δημιουργείται η εξάδα. Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τις καταστάσεις της υγείας και της ισορροπίας. Αντιπροσώπευσε επίσης την πληρότητα, την ειρήνη και τη θυσία. Ο αριθμός έξι συνδέθηκε επίσης με τον Ερμαφρόδιτο.


Είναι ο πρώτος θήλυ αριθμός γάμου, που ενώνει το 2 και το 3 μέσω του πολλαπλασιασμού. Ο πρώτος τέλειος αριθμός. Είναι ίσος με το ποσό των μερών των υποπολλαπλασίων του, δηλαδή οι διαιρέτες ή τα παραγόμενα, εκτός του εαυτού του, δίνουν 6. Κατά συνέπεια, 1+2+3=6 και 1*2*3=6. Το εμβαδόν του ασύμμετρου ορθογωνίου τριγώνου, 3-4-5.


Ο αριθμός έξι και πιο συγκεκριμένα η εξάδα, σύμφωνα με τον Ανατόλιο, είναι "τέλειος", διότι μπορεί να μετρηθεί από τα μέρη του (1+2+3=6 και 1Χ2Χ3=6). Παράγεται από τη δύναμη και τον πολλαπλασιασμό του πρώτου άρτιου και του πρώτου περιττού, του αρσενικού και του θηλυκού, και για αυτό καλείται "αρσενόθηλυς". Ονομάζεται και "γάμος" διότι δεν γίνεται δια της προσθέσεως, όπως ο αριθμός 5 (=2+3), αλλά δια του πολλαπλασιασμού (2Χ3=6). Από την "τελειότητα" της εξάδας προκύπτει και ο πρώτος αρμονικός μέσος όρος (αυτός είναι και ο λόγος που η νοητή γραμμή των αρμονικών σχέσεων των συχνοτήτων ξεκινά από τον αριθμό 6), του οποίου η σχέση με το 8 είναι "επίτριτη" (8:6=4:3) κ.ο.κ. Οι Πυθαγόρειοι αποκαλούσαν την εξάδα "ολομέλεια" και "ειρήνη" και "κόσμο", καθώς συνίσταται αρμονικά από τα αντίθετα. αλλά και η συναρίθμηση της λέξης Κόσμος είναι 600 (Κ20+Ο70+Σ200+Μ40+Ο70+Σ200 και όλο μαζί ΚΟΣΜΟΣ=600, που σημαίνει 6). Βλέπε Περί θεολογουμένης Αριθμητικής, σελ. 87-99. Η Αφροδίτη λοιπόν, η θεά του έρωτα και της φιλίας, ενώνει τα αντίθετα όπως και ο αριθμός 6, ενώ ακόμη αναπαριστά την αρχή της ολότητας και της τελειότητας.


Επτάς: Είναι ο αριθμός επτά. Αυτός ο αριθμός δεν μπορεί να παραχθεί από οποιαδήποτε άλλον που αποτελεί τη δεκάδα. Οι έννοιες που αντιπροσωπεύονται από την επτάδα είναι χαρά, αγάπη και ευκαιρία. Ο αριθμός αντιπροσώπευσε επίσης την παρθενία και θεωρήθηκε αφιερωμένος στην παρθένα θεά Αθηνά. Επίσης, δεδομένου ότι το επτά δεν μπορεί να διαιρεθεί, εκτός από τον εαυτό του, αντιπροσώπευσε μιαν ακρόπολη. Επίσης, ένας κύκλος δεν μπορεί να διαιρεθεί σε επτά μέρη.


Ο Ανατόλιος χαρακτηρίζει τον αριθμό 7 "αμήτωρα", ως μη προκύπτοντα από διπλασιασμό ή πολλαπλασιασμό άλλου αριθμού, και "παρθένο", διότι παράγεται μονάχα από τη μονάδα. Επτά είναι ο αριθμός της πρώτης μουσικής συμφωνίας, της δια τέσσερα (4+3), επτά είναι το άθροισμα των κάθετων πλευρών του πρωτότυπου ορθογώνιου τριγώνου κ.ο.κ. Ο Νικόμαχος τον χαρακτηρίζει "αγέλη", επειδή έχει συναχθεί σε αυτοτελή ενότητα και παραμένει αδιάσπαστος. Επτά είναι και οι αστερισμοί και σι αρχάγγελοι και οι ημέρες της εβδομάδας. Και ενώ κατά την εξάδα εκδηλώνεται η ψυχή και το σώμα (η έξις της ψυχής και του σώματος), η προσπάθεια της τελείωσης και η διανόηση εκδηλώνονται κατά την επτάδα (την εβδομάδα). Ο Νικόμαχος παραθέτει επίσης παρόμοια σχόλια με αυτά του Αλέξανδρου του Αφροδισιέα.


Ο γνωστός μύθος της γέννησης του Ηρακλή που μας παρουσιάζει ο Όμηρος στην Ιλιάδα του (Τ, στ. 95-133) μας λέει ότι η Ήρα, για να εκδικηθεί την απιστία του συζύγου της, παρέτεινε την ολοκλήρωση του κύκλου της κύησης της Αλκμήνης, με αποτέλεσμα να προηγηθεί της γέννησης του Ηρακλή ο "εφταμηνίτης" Ευρυσθέας, ο γιος της Νικίππης, της γυναίκας του Σθένελου, ο οποίος και τελικά σύμφωνα με τον όρκο του Δία ήταν αυτός που θα εξουσίαζε όλους τους γείτονές του.


Οκτάς: Η οκτάς ή ο αριθμός οκτώ ήταν σημαντικό στους Πυθαγορείους επειδή ήταν ο πρώτος κύβος (2*2*2). Σύνδεσαν οκτώ με την ασφάλεια, την σταθερότητα και όλα όσα ήταν ισορροπημένα στο σύμπαν. Οι Πυθαγόρειοι κάλεσαν συχνά την οκτάδα, "Εμπεριέχουσα των Αρμονιών", επειδή είναι η πηγή μουσικής αναλογίας. Είναι από τους πλέον Ιερούς στο Σουφισμό.

Κάθε μήνα, την όγδοη μέρα, γινόταν θυσίες στους Θεούς, γιατί υπήρχε μια ευρύτατα διαδεδομένη άποψη που έλεγε ότι ένα παιδί που γεννιέται κατόπιν επτάμηνης κυοφορίας μπορεί να ζήσει, ενώ όταν γεννηθεί στους οκτώ μήνες πεθαίνει.


Εννεάς: Ο αριθμός εννέα, ο οποίος κλήθηκε επίσης ορίζοντας, επειδή χαρακτήρισε τη γραμμή μεταξύ της δεκάδας και των αριθμών που κατέληξαν σε αυτήν. Οι Πυθαγόρειοι έβλεπαν το εννέα σαν αριθμό ολοκλήρωσης. Αυτό οφειλόταν στους εννέα μήνες της εγκυμοσύνης και στην ύπαρξη των εννέα Μουσών.


Είναι τον πρώτο άρρεν τετράγωνο (3*3). Ακατάλυτο που όμως πολλαπλασιασμένο συχνά, αναπαράγεται.


Δεκάς: Η δεκάς ή ο αριθμός δέκα ήταν ο πιο ιερός όλων των αριθμών στους Πυθαγορείους. Αυτός ο αριθμός περιέχει όλα τα πράγματα σε μια απλή δομή και επιρροή. Είναι το σύνολο των θείων επιρροών που κράτησαν το σύμπαν μαζί και ήταν όλοι οι προφανείς νόμοι της φύσης. Η δεκάς επίσης είναι ο κόσμος, ο ουρανός, ο Θεός, και η μοίρα.


Η Δεκάς περιέχει όλους τους αριθμούς. Μετά το 10 οι αριθμοί επαναλαμβάνουν τον εαυτό τους. Είναι το άθροισμα των αρχέτυπων αριθμών, δηλαδή 1+2+3+4=10


Περαιτέρω, Ιεροί είναι οι αριθμοί:


Ο αριθμός 27. Ο πρώτος άρρεν κύβος (3*3*3).

Ο αριθμός 28. Αστρολογικά σημαντικός αριθμός, όπως ο σεληνιακός κύκλος. Είναι ο δεύτερος τέλειος αριθμός, δηλαδή 1+2+4+7+14=28, καθώς επίσης και το άθροισμα των επτά αριθμών, δηλαδή 1+2+3+4+5+6+7=28.


Ο αριθμός 35. Το άθροισμα των κύβων του πρώτου θήλυ και πρώτου άρρενος, δηλαδή, 8+27=35

Ο αριθμός 36. Το αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού των πρώτων τετραγώνων των αριθμών, δηλαδή 4 x 9=36. Ακόμα, το άθροισμα των τριών πρώτων κύβων, δηλαδή 1+8+27=36. Επίσης το άθροισμα των οκτώ πρώτων αριθμών, δηλαδή 1+2+3+4+5+6+7+8=36.



Αντιστοιχίες από τις Πυθαγόρειες σκέψεις εμφανίζονται στις εργασίες του Νικομάχου Γερασηνού, ιδιαίτερα στο "αριθμητική εισαγωγή", η οποία αποτέλεσε τη βάση του κειμένου του τέταρτου αιώνα μΧ. στο έργο του Ιάμβλιχου, "Τα Θεολογούμενα της Αριθμητικής".


Αυτές οι αντιστοιχίες και αποδόσεις είναι οι ακόλουθες:




Μονάς: Ο Ζευς, ο Προμηθεύς και το Χάος

Δυάς: Η Μούσα Ερατώ, η Ίσις, η Ρέα, η δικαιοσύνη και η φύση

Τριάς: Η Εκάτη, η σωφροσύνη και οι τρεις φάσεις της Σελήνης.

Τετράς: Ο Ηρακλής, τα 4 στοιχεία, το δίκαιο και οι 4 εποχές.

Πεντάς: Η Νέμεσις, η Θεία Πρόνοια, η Αφροδίτη, η Αθηνά, η δικαιοσύνη, ο αιθήρ ή η πεμπτουσία, το πέμπτο στοιχείο (Πνεύμα).

Εξάς: Το Σύμπαν ή ο Κόσμος, η Μούσα Θάλεια και η αρμονία.

Επτάς: Η Αθηνά, η παρθενία και η τύχη.

Οκτάς: Η ευμετάβλητη φύση και η Μούσα Ευτέρπη.

Εννεάς: Ο Ωκεανός, ο Προμηθεύς, ο Ήφαιστος, η Ήρα και ο Υπερείων.


Οι Πυθαγόρειοι αναπαριστούσαν τους αριθμούς με υποδείγματα από στιγμές (τελείες), σαν αποτέλεσμα από ταξινομημένα χαλίκια σε τύπους. Για παράδειγμα, το 9 έχει 3 σειρές με 3 χαλίκια σε καθεμία, διαμορφώνοντας έτσι ένα τετράγωνο. Όμοια, το 10 έχει 4 σειρές που περιέχουν η κάθε μία, 1, 2, 3 και 4 χαλίκια ανά σειρά, διαμορφώνοντας ένα τρίγωνο.


Έτσι παρήγαγαν τις σχέσεις μεταξύ των αριθμών. Παραδείγματος χάριν, ένας τετράγωνος αριθμός μπορεί να υποδιαιρεθεί με μια διαγώνια γραμμή σε δύο τρίγωνα αριθμούς. Μπορούμε να πούμε πως ένας τετράγωνος αριθμός είναι πάντα το άθροισμα δύο τριγώνων αριθμών.


Έτσι, ο τετράγωνος αριθμός 25 είναι το άθροισμα του τρίγωνου αριθμού 10 και του τρίγωνου αριθμού 15.


Η Μυστική Τετρακτύς είναι ένας ιδιαίτερος τρίγωνος αριθμός, όμοιος με αυτόν του δέκα. Το όνομά της που σημαίνει σύνολο από τέσσερα πράγματα, μια λέξη που απέδωσε ο μαθηματικός Θέων. Οι Πυθαγόρειοι αναγνώριζαν δέκα τέτοια σύνολα.


Το σύνολο των δέκα πραγμάτων ή οι δέκα Τετρακτύες


Ο Ιάμβλιχος στο έργο του Περί του Πυθαγορικού βίου, ονομάζει την Τετρακτύ, Μαντείο Δελφών. Αναφέρει:


Κεφάλαιο 18, τμήμα 82 γραμμή 12


Το σύνολο τώρα όσων αποκαλούνται "ακούσματα" διαιρείται σε τρία είδη: στο πρώτο ανήκουν αυτά που υποδηλώνουν τι υπάρχει, στο δεύτερο ποιο είναι το πιο καλό και στο τρίτο τι πρέπει να πράττεται και τι όχι. Τα πρώτα λοιπόν, που αφορούν το τι υπάρχει, ομοιάζουν με τα εξής: Τι είναι τα Νησιά των Μακάρων; Ο ήλιος και η σελήνη. Τι είναι το μαντείο των Δελφών; Η τετρακτύς, πράγμα που σημαίνει η αρμονία, όπου βρίσκονται και οι Σειρήνες. Τα δεύτερα, μοιάζουν με τα εξής: Ποιο είναι το δικαιότερο; Το να θυσιάζεις. Ποιο είναι το πιο σοφό; Ο αριθμός. Και το δεύτερο, μετά τον αριθμό, είναι αυτό που θέτει ονόματα στα πράγματα. Ποιο είναι το σοφότερο για εμάς; Η ιατρική. Ποιο είναι το ωραιότερο; Η αρμονία. Ποιο το ισχυρότερο; Η γνώμη. Ποιο το καλύτερο; Η ευδαιμονία. Ποιο θεωρείται ως το πιο αληθινό; Ότι οι άνθρωποι είναι πονηροί. Για το λόγο αυτό λένε ότι ο Πυθαγόρας παίνεσε τον ποιητή, τον Ιπποδάμαντα τον Σαλαμίνιο, ο οποίος έγραψε:



Ω θεοί, από πού κατάγεστε;Από πού γίνατε αυτοί που είστε;Ω άνθρωποι, από πού κατάγεστε;Από πού γίνατε τόσο κακοί;



Η Τετρακτύς θεωρείται από τους Πυθαγορείους ως η ρίζα, η πηγή κάθε δημιουργίας. Αποτελεί τον θεϊκότερο και ιερότερο όρκο τους και παριστάνεται με στιγμές, των οποίων η διάταξη κατασκευάζει τρίγωνον εντελές, δηλαδή ισοσκελές, του οποίου η κάθε πλευρά έχει τέσσερις στιγμές [Λουκιανού, Βίων πράσις, 4, 543.] Οι τέσσερις πρώτοι αριθμοί είναι αυτοί με τους οποίους ο κόσμος διοικείται με αρμονία, και η αρμονία αυτή είναι ένα σύστημα τριών συγχορδιών, της τετάρτης, της πέμπτης, της ογδόης και της διπλής ογδόης, των οποίων οι αναλογίες βρίσκονται στους τέσσερις πρώτους αριθμούς.


Η αρμονία αυτή, κατά τον Ιάμβλιχο, κυβερνά τη μουσική των ουράνιων σφαιρών, πάνω στις οποίες, σύμφωνα με τον Πλάτωνα, στέκεται μια Σειρήνα που τραγουδά σε μια συγκεκριμένη τονικότητα. οι σειρήνες είναι οκτώ (όσοι και οι φθόγγοι μιας οκτάβας και το τραγούδι τους δημιουργεί μια μοναδική αρμονία (Πλάτωνος Πολιτεία 617Β). Καθίσταται λοιπόν σαφές για ποιο λόγο ο Πυθαγόρας θεωρούσε την τετρακτύν ως το μαντείο των Δελφών: επειδή είναι η ουσιαστικότερη αλήθεια του σύμπαντος και το μαντείο έχει σκοπό να την αποκαλύπτει.


Στους τέσσερεις πρώτους αριθμούς των Πυθαγορείων αναφέρεται και ο Αριστοτέλης στο Περί Ψυχής, 404β. Ο Σταγειρίτης, επιχειρώντας να περιγράψει την παλαιότερη άποψη περί της ψυχής, μας παραπέμπει στο κατά πάσαν πιθανότητα Πυθαγορικό σύγγραμμα Περί Φιλοσοφίας. Σύμφωνα με το κείμενο λοιπόν αυτό, το ίδιο το έμψυχο ον απορρέει από την ιδέα του Ενός ή αλλιώς, ο Νους είναι το Ένα.


Η Επιστήμη, η γνώση δηλαδή, είναι το Δύο, επειδή μόνο κατά τον τρόπο αυτό πορεύεται προς τη μονάδα. Ο αριθμός της επιφάνειας είναι η γνώμη και ο αριθμός του όγκου η αίσθηση, καθώς, όπως έλεγαν, οι αριθμοί είναι οι μορφές καθεαυτές και οι αρχές και συγκροτούνται από στοιχεία.


Στο ίδιο ζήτημα αναφέρεται και ο Θέων ο Σμυρναίος, ο οποίος, αναφερόμενος στη Δεκάδα (ΙΙ, 37-49), αναγνωρίζει έντεκα διαφορετικές τετρακτύες ή τετράδες, αναλογικές όμως μεταξύ τους: τη θεμελιώδη (1+2+3+4) και οι πρωταρχικές συνηχήσεις της κλίμακας - όπως στον Σέξτο, της ψυχής του κόσμου [οι γεωμετρικές πρόοδοι με λόγο 2 (1, 2, 4, 8) και 3 (1, 3, 9, 27), τη φύση των μεγεθών (1=σημείο, 2=ευθεία γραμμή, 3=καμπύλη γραμμή, 4=επίπεδη επιφάνεια, 9=κυρτή επιφάνεια, 8=στερεό με κυρτή επιφάνεια, 27=στερεό με επίπεδη επιφάνεια), τα στοιχεία της φύσης (1φωτιά, 2αέρας, 3νερό, 4=γη), τα γεωμετρικά σχημάτα (1=πυραμίδα, 2=οκτάεδρο, 3=εικοσάεδρο, 4=κύβος), τα φυομένα (1=το σπέρμα που αντιστοιχεί στη μονάδα και το σημείο, 2=η αύξηση κατά μήκος στη δυάδα και στη γραμμή, 3=η αύξηση κατά πλάτος στην τριάδα, 4=η αύξηση κατά όγκο στην τετράδα και στο στερεό), τη γενετική ανάπτυξη της κοινωνίας (1=άνθρωπος, 2=οικογένεια, 3=κώμη, 4=πόλις), τις γνωστικές ιδιοτήτες (1=νους, 2=επιστήμη, 3=δόξα, 4=αίσθηση), τις διαστάσεις του έμψυχου όντος (1=λογιστικό, 2=θυμικό, 3=επιθυμητικό, 4=το σώμα ως τόπος διαμονής της ψυχής), τη διαδοχή του χρόνου (1=άνοιξη, 2=καλοκαίρι, 3=φθινόπωρο, 4=χειμώνας) και τέλος, τη προόδο των ηλικιών της ζωής (1=παιδική ηλικία, 2=εφηβεία, 3=ώριμη ηλικία, 4=γήρας).


Σύμφωνα με την Πυθαγόρεια φιλοσοφία η φύση μπορεί να γίνει κατανοητή μονάχα μέσω της αριθμητικής θεωρίας των αναλογιών σε σχέση με τη γεωμετρική μελέτη των στερεών. Οι Πυθαγόρειοι, λοιπόν, θεωρούν ότι όλα τα στερεά μπορούν να ελεγχθούν βάσει πέντε αρχικών κανονικών πολύεδρων σχημάτων. Ο Πλάτων, έτσι, στον Τίμαιο (54δ- 55δ), παρουσιάζει τα τέσσερα από τα πέντε κανονικά πολύεδρα σχήματα, (το κανονικό τετράεδρο, το κανονικό οκτάεδρο, το κανονικό εικοσάεδρο, και το εξάεδρο ή κύβο), των οποίων η συστατική μονάδα είναι το τρίγωνο (ορθογώνιο και ισόπλευρο).



Γίνεται ωστόσο λόγος και για τη σύσταση του πέμπτου πολύεδρου σχήματος, με την οποία ο Θεός προέβαλε το σύμπαν, διακοσμώντας και περιχαράσσοντάς το με αυτήν. Ο Σωκράτης στον Φαίδωνα, επιχειρώντας να παρουσιάσει τη γη, θα το "περιγράψει", ορίζοντάς την ως δωδεκάσπυτον πολύχρωμη σφαίρα (110β).


Το δωδεκάεδρο, ωστόσο, διακρίνεται από τα τέσσερα άλλα κανονικά στερεά, καθώς δεν σχηματίζεται από τρίγωνα αλλά από πεντάγωνα, των οποίων οι έδρες διαιρούνται σε δύο τρίγωνα από τη διαγώνιο του τετραγώνου, και των οποίων ο λόγος που προκύπτει από τη σχέση της πλευράς με τη διαγώνιο ισούται με τη Χρυσή Τομή (sectio aurea) ή την proportion divina(Θεία Αναλογία). Η συνένωση μάλιστα των κορυφών του πενταγώνου δημιουργεί πέντε ισοσκελή τρίγωνα σε σχήμα πεντάκτινου αστεριού, των οποίων οι πλευρές, καθώς τέμνονται, σχηματίζουν ένα μικρό αντεστραμμένο πεντάγωνο, το Πεντάγραμμα ή τη Πεντάλφα.


Ενώ όμως σύμφωνα με την πλατωνική θεωρία της δημιουργίας του σύμπαντος, η οποία αποδέχεται το συνδυασμό των τεσσάρων ριζωμάτων (της φωτιάς, της γης, του νερού και του αέρα), αυτή η πέμπτη σύσταση δεν φαίνεται να παίζει κάποιο ρόλο κατά τη φάση της δημιουργίας - ξεφεύγει ή βρίσκεται πέραν της διαδικασίας της μίξεως και ορίζεται ως Θεϊκή και εμπεριέχουσα των ριζωμάτων ή των παραγόμενων από αυτά στερεών, καθώς τα περιβάλλει και τα ενσωματώνει - σύμφωνα με τον Αριστοτέλη ορίζεται ως ένα πέμπτο "ρίζωμα"- στοιχείο, ως ο αιθέρας, που είναι το λεπτότερο όλων. Είναι η αρχή της κυκλικής κίνησης των άστρων και της ανθρώπινης ψυχής.



Διαβάστε περισσότερα

Το πλωτό έθνος που φτιάχνεται ολοταχώς για να απελευθερώσει την ανθρωπότητα από τους πολιτικούς




Η αυθάδης πολιτεία που στόχο έχει να πλέει ανενόχλητη στο νερό ως ανεξάρτητο κράτος

Μια ιδέα απλοϊκή στη σύλληψή της αλλά ταυτοχρόνως εξόχως ανατρεπτική έρχεται να ταράξει τα νερά των κυρίαρχων εθνών.


Ανεξάρτητο, αυτόνομο και αυτοσυντηρούμενο, το πλωτό αυτό έθνος θα έμοιαζε μέχρι πρόσφατα σενάριο επιστημονικής φαντασίας, κάτι αδιανόητο να συλλάβει ο πρακτικός ανθρώπινος νους.


Κι όμως, η σύγχρονη τεχνολογία το έχει μετατρέψει σε δυνατότητα, μια προοπτική που ωρίμασε στον χρόνο, ξεπηδώντας πράγματι από την αχαλίνωτη φαντασία, και πλέον γίνεται ολοένα και περισσότερο απτή πραγματικότητα.


Ακαδημαϊκοί, αρχιτέκτονες, εταιρίες, ακόμα και μια κυβέρνηση σταμάτησαν να ονειρεύονται και δουλεύουν πια όλοι μαζί για να κάνουν το πρωτότυπο και αναιδές όραμα καθημερινότητα, υποσχόμενοι μεγάλα πράγματα μέχρι το 2020.


O αχανής Ειρηνικός Ωκεανός έχει επιλεγεί για να στεγάσει το φιλόδοξο ελευθεριακό πρόγραμμα που, όπως το θέλουν οι εμπνευστές του, έρχεται να «απελευθερώσει την ανθρωπότητα από τους πολιτικούς».


Δείτε  τη  συνέχεια  ΕΔΩ

Διαβάστε περισσότερα

Ξέχασε που είχε παρκάρει και βρήκε το αμάξι του… 20 χρόνια μετά!




 

Να ξεχάσεις το μάτι της κουζίνας ανοιχτό; Συμβαίνει. Να ξεχάσεις αφηρημένος κάπου το κινητό σου; Επίσης. Μα, να έχεις ξεχάσει για 20 χρόνια που είχες παρκάρει το αυτοκίνητό σου;


Κι όμως! Ένας άνδρας κατάφερε το ακατόρθωτο.


Το 1997 είχε παρκάρει το αυτοκίνητό του σ’ ένα γκαράζ, ωστόσο έπειτα είχε ξεχάσει που το άφησε και πίστεψε πως του το είχαν κλέψει. Έτσι, ανέφερε την κλοπή στις αστυνομικές αρχές.


Σχεδόν 20 χρόνια μετά το περιστατικό το γκαράζ που βρισκόταν το όχημα θα κατεδαφιζόταν, οπότε η αστυνομία αναζήτησε τον ιδιοκτήτη!


Κάπως έτσι το αυτοκίνητο και ο 76χρονος ιδιοκτήτης του από τη Γερμανία συναντήθηκαν 20 χρόνια μετά!

Πηγή


Διαβάστε περισσότερα

40αρα παντρεμένη καθηγήτρια καλούσε μαθητές στο σπίτι της για όργια!




Άγριες ορέξεις για σεξ με μαθητές της είχε μια ξαναμμένη καθηγήτρια στο Μεντεγίν της Κολομβίας. Η παντρεμένη 40αρα εκπαιδευτικός  απειλούσε μάλιστα τους ανήλικους  πως θα τους κόψει στα μαθήματα  αν δεν συνευρεθούν ερωτικά μαζί της!


Η Γιοκάστα Μ., περί ου ο λόγος, από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2016, φέρεται να έστελνε σωρηδόν γυμνές και ημίγυμνες φωτογραφίες της μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών στους ανήλικους μαθητές, απαιτώντας από εκείνους

Αποσπούσε τους αριθμούς των τηλεφώνων των μαθητών, με πρόσχημα ότι ήθελε να τους βοηθήσει με τα μαθήματά τους. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, η 40χρονη καθηγήτρια τους προσκαλούσε στο διαμέρισμά της όσο έλειπε ο σύζυγός της και εκεί απαιτούσε από τα αγόρια να το «κάνουν».


Η υπόθεση της Γιολάντα Μ. αποκαλύφθηκε όταν ένας από τους γονείς είδε τις φωτογραφίες της και τα μηνύματά της στο κινητό του γιου του. Μετά τη σύλληψή της, ένας από τους μαθητές της ανάρτησε στο διαδίκτυο τις φωτογραφίες της.


Όπως αναφέρει η Daily Mail, εκτός από ποινή φυλάκισης αρκετών ετών, η καθηγήτρια έχει να αντιμετωπίσει και την αίτηση διαζυγίου που υπέβαλε ο σύζυγός της.






Διαβάστε περισσότερα

Βουλωμένη μύτη: Τι να κάνετε για καλύτερο ύπνο




Αν κρυολογήσετε, τότε ένα από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα είναι το “μπούκωμα” στη μύτη, το οποίο σας ταλαιπωρεί, επειδή δεν σας αφήνει να αναπνέετε κανονικά.


Και το πιο ενοχλητικό σε αυτό, είναι η ώρα που πέφτετε για ύπνο, καθώς η βουλωμένη μύτη δεν σας επιτρέπει να χαλαρώσετε και να αναπνεύσετε καλά για να έχετε καλή ποιότητα ύπνου.


Δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να ανακουφίσετε το μπούκωμα στην μύτη, όταν έχετε κρυολόγημα, προκειμένου να κοιμηθείτε καλύτερα:


Κάντε ένα ντους


Όταν έχετε κρυολόγημα, τα ιγμόρεια σας γεμίζουν με βλέννα και αυτή είναι που καθιστά δύσκολη την αναπνοή σας. Ως εκ τούτου, είναι δύσκολο να κοιμηθείτε. Αντί να “φυσάτε” την μύτη σας όλη τη νύχτα κάθε λίγο και λιγάκι, κάντε ένα ζεστό ντους ή μπάνιο πριν πάτε για ύπνο. Ο ατμός θα βοηθήσει να καθαρίσει τα ιγμόρεια σας και να αποσυμφορήσει τη βουλωμένη μύτη.


Δοκιμάστε ένα αλατούχο διάλυμα για να διαλύσετε τη βλέννα


Αν μπορείτε να κάνετε πλύσεις με αλμυρό νερό μέσα στη ρινική οδό, θα καταφέρετε να διασπάσετε και να λεπτύνετε τη βλέννα, ώστε να σας είναι πιο εύκολο να αναπνεύσετε. Για αυτό θα χρειαστείτε ένα ειδικό σκεύος που μοιάζει με μικρό τσαγιερό. Το βάζετε από το ένα σας ρουθούνι, γέρνετε το κεφάλι σας στο πλάι και χύνετε το αλατούχο διάλυμα μέσα στη ρινική οδό, ώστε να αρχίσει να βγαίνει από το άλλο ρουθούνι. Αν δεν έχετε τέτοιο σκεύος, τότε ένα μπουκάλι σπρέι θα λειτουργήσει το ίδιο καλά.


Χρησιμοποιήστε έναν υγραντήρα στο δωμάτιο


Ο ξηρός αέρας επιδεινώνει το πρόβλημα της αναπνοής όταν είστε κρυωμένοι. Ο υγραντήρας θα βελτιώσει την ατμόσφαιρα στο δωμάτιο και θα ανακουφίσει και τον λαιμό σας από την ξηρότητα.


Φάτε μια ζεστή σούπα


Είναι η απόλυτη σπιτική θεραπεία στο κρυολόγημα. Όπως και το ζεστό μπάνιο, ο ατμός από τη σούπα μπορεί να σας βοηθήσει να καθαρίσετε τα ιγμόρεια σας. Επίσης, συγκεκριμένα η κοτόσουπα έχει αποδειχτεί ότι μειώνει τη φλεγμονή στους άνω αεραγωγούς σας, παρά το γεγονός ότι οι επιστήμονες δεν έχουν καταφέρει να εξηγήσουν ακόμα το πώς το πετυχαίνει αυτό.

Πηγή: iatropedia.gr


Διαβάστε περισσότερα
Αν σας άρεσε το άρθρο μην ξεχάσετε να κάνετε Like & Κοινοποίηση το άρθρο, είναι απαραίτητο για εμάς !!! Σας ευχαριστούμε πολύ!

by click4money

Το nikolnews.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.